LG Smart TV
پرسش های متداول
  •  
    در ابتدای روز پس از روشن کردن دستگاه LED یا LCD و در چند دقیقه ابتدایی تصویر واضح نیست؟
    •  با توجه به خاصیت و تکنولوژی آشکار سازی تصویر در صفحات LED , LCD  با توجه به دمای محیط ممکن است وضوح اصلی تصویر با اندکی تاخیر همراه شود و این موضوع جای نگرانی ندارد.

      توجه : این مورد در شهرهای سرد سیر و نیز در روزهای سرد مشهورتر است

  •  
    صفحه نمایش پلاسما گرم است
    •  با توجه به خاصیت و تکنولوژی آشکار سازی تصویر در صفحات پلاسما گرم شدن صفحه نمایش این دستگاه ها طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

      توجه : در صورت گرم شدن صفحه نمایش خارج رنج استاندارد سنسور حرارتی دستگاه عمل کرده باعث خاموش شدن دستگاه می شود. 

  •  
    دستگاه روشن نمی شود ؟
    •  باید دقت نمائید نشانگر LED جلوی دستگاه روشن است یا خیر؟

      در صورت خاموش بودن این نشانگر ،

      1. بررسی نمائید آیا کابل دستگاه به پریز متصل است یا خیر؟
      2. آیا کابل برق به صورت صحیح به دستگاه متصل است یا خیر؟

      برای اطمینان از صحت اتصال کابل و دستگاه انتهای  کابل را( از طرف مقابل دو شاخه) با کمی فشار در جای خود به سمت داخل فشار دهید .

       

       

  •  
    تله تکست ایراد دارد؟
    •  این مشکل اغلب ناشی از تنطیم آنتن می باشد . در این صورت با تنظیم آنت مشکل برطرف می شود.

      • ابتدا آنتن را تنظیم نمائید . چون باند فرکانس تله تکست فقط روی شبکه (3) فارسی دریافت می شود با دریافت نامناسب تصاویر از این دو کانال تله تکست نیز بد  دریافت می شود.
      • آیا کانال ها صحیح کانال یابی شده اند؟ در صورت پاسخ منفی کانال ها تنظیم شوند . می توانید از کانال یابی به روش دستی استفاده نمائید.
      • اگر در تله تکست بین کلمات فارسی کلمات عربی هم دیده شود ایراد از آنتن می باشد 
  •  
    دستگاه تلویزیون خود به خود کانال عوض می کند و یا صدا کم و زیاد می شود؟
    •  ابتدا باطری کنترل را خارج کرده چون ممکن است کنترل ایراد داشته باشد و به طور خودکار به TV سیگنال ارسال کند که در این صورت باید کنترل تعویض شود.

       

  •  
    دکمه های جلو قفل شده است؟
      •  آیا پس از فشار دادن دکمه های روی دستگاه پیغام قفل کودک یا CHILD LOCK نمایش داده می شود؟
      • چنانچه پاسخ مثبت است آنرا غیر فعال نمائید . در انواع مختلف تلویزیون برای غیر فعال کردن بسته به مدل دستگاه در مسیر:

      منو > تنظیمات شخصی > قفل کودک > را با زدن دکمه OK روی گزینه خاموش ، خاموش می کنیم.

      • در غیر این صورت دستگاه را از برق بکشید و مجدد به برق بزنید.
  •  
    از پشت دستگاه صدا می آید؟
      •  انقباض و انبساط هوا در قاب تلویزیون می تواند عامل اصلی ایجاد صدا در پشت تلویزیون باشد ( بخصوص تلویزیون هایی که قاب آنها از جنس غیر فلزی باشد ) در این صورت امری طبیعی است.
      • چنانچه صدای شنیده شده ، صدای جرقه باشد و یا جرقه زده و تلویزیون خاموش شود میبایست دستگاه از برق کشیده شده باشد.
      • اگر صدای نویز از باندها باشد می بایست به قسمت تنظیمات کانال مراجعه گردد ( کانال یابی یا تنظیم آنتن)
  •  
    نحوه تست کنترل از راه دور برای تست سالم بودن آن .
    •  ابتدا دوربین موبایل را روشن کرده و به طرف چشمی کنترل گرفته و کلیدهای روی کنترل را می زنیم و همزمان صفحه نمایش موبایل را نگاه می کنیم اگر کنترل درست باشد سیگنال فرستاده شده به صورت نور سفید رنگ در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.

  •  
    نحوه تست کنترل از راه دور برای تست سالم بودن آن .
    •  ابتدا دوربین موبایل را روشن کرده و به طرف چشمی کنترل گرفته و کلیدهای روی کنترل را می زنیم و همزمان صفحه نمایش موبایل را نگاه می کنیم اگر کنترل درست باشد سیگنال فرستاده شده به صورت نور سفید رنگ در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.

  •  
    کنترل از راه دور کار نمی کند؟
    •   بررسی نمائید باطری کنترل تمام شده است یا خیر؟

      • در صورتیکه باطری کنترل تمام شده است باطری را تعویض نمائید .
      • اگر کنترل شارژی است آنرا شارژ نمائید ( برای بار اول مصرف 25 تا 30 دور در جهت چرخش عقربه های ساعت  )
      • آیا فاصله کنترل تا تلویزیون رعایت شده است؟

      توجه : به طور متوسط در مدل های مختلف این فاصله نباید از 3 ال 4 متر ( در فضای آزاد و مستقیم )  بیشتر باشد.

      • چیزی مانع از رسیدن امواج به چشمی تلویزیون می گردد. مثل نور لامپ هالوژن . کنترل دستگاه را از چنین مکان هایی دور نمائید.

      در بعضی از مدل ها بر روی کنترل از راه دور دکمه TV-DVD وجود دارد ،

      • چنانچه دکمه های مذکور بر روی کنترل از راه دور وجود دارد برای استفاده از محصول مورد نظر (  DVD  تلویزیون با فشردن TV-DVD یا محصول مورد نظر خود را انتخاب نمائید.)

      توجه : در تعدادی از مدل ها با فشرده شدن این دکمه ، چراغ زیر دکمه برای یک لحظه روشن می شود.

       

  •  
    تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد ؟
    •  آیا صدای تلویزیون هم در پخش شبکه های معمولی و هم در پخش از دستگاه های جانبی قطع می باشد؟

      • اگر پاسخ مثبت است باید:

      ابتدا با فشردن دکمه تنظیم سطح صدا بر روی کنترل و یا بر روی خود دستگاه تست نمائیم سطح صدا بالا می باشد یا خیر.

      توجه : در صورت فعال بودن حالت mute  یا بی صدا ، تلویزیون فاقد صدا خواهد بود ، چنانکه یک بار دیگر دکمه mute روی کنترل از راه دور فشار دهیم این حالت غیر فعال خواهد شد.

      • اگر پاسخ منفی بود :

      در حالت نبودن صدا در کانال های تلویزیونی می بایست بررسی کرد آیا در کلیه کانال ها صدا قطع می باشد یا در یک کانال خاص ، همچنین باید سیستم تلویزیون در منوی ایستگاه ، تنظیمات دستی بر روی BG باشد .

      اگر صدا فقط در حالت استفاده از دستگاه جانبی قطع بود:

      1. باید سالم بودن کابل ها ورودی بررسی گردد.
      2.  جای فیش ها را جابه جا کرده.
  •  
    هدفون صدا دارد و یا کار نمی کند؟
    •  در مدل هایی که قابلیت پشتیبانی هدفون را دارند می بایست :

      • هنگام اتصال به TV، در بعضی از مدلها صدا با دکمه ولوم کنترل کم و زیاد می شوند.
      • در تعداد دیگری از مدل ها باید وارد منوی تلویزیون شده و بلندی و درصد صدا را تنظیم کرد.
      • در صورت عدم وجود صدا می بایست از سالم بود هدفون ( که معمولا" در قسمت سیم دچار قطعی می گردد ) اطمینان حاصل کرد.
      •  
  •  
    صدا خراب است (نویز دارد ) ؟
    •  این مشکل اغلب به دلیل ایجاد تغییر در سیستم پخش تلویزیون از طریق منوی تنظیمات دستگاه بوجود می آید ، برای برطرف نمودن این ایراد :

      در منوی ایستگاه کانال یابی دستی ، سیستم تلویزیون را در کانال مورد نظر بر روی BG قرار می دهیم .

       

  •  
    کیفیت صدای تلویزیون مطلوب نمی باشد؟
    •  اگر گزینه صدای خودکار در قسمت تنظیمات صدا روشن باشد باعث افت کیفیت صدا می شود و با خاموش کردن ، این گزینه برطرف می گردد ، ضمن اینکه در تنظیمات صدا با روشن کردن گزینه صدای واضح و زیاد کردن این گزینه ، کیفیت صدا به مراتب بهتر می گردد.

      • توجه : در صورت تمایل برای داشتن پخش قوی تر ، بسته به نوع تلویزیون می تواند صدا را بر روی باندهای سینمای خانگی انتقال دهد تا صدای بهتری را بشنوید .

       

  •  
    در تلویزیون سه بعدی تصویر به صورت سه بعدی نمایش داده نمی شود؟
    • 1. آیا پس از دریافت تصویر ، دکمه 3D را بر روی کنترل از راه دور فشار داده اید؟
      2. آیا یکی از مدهای پخش تصویر را انتخاب کرده اید؟
      3. عینک را از روی چشم خود بردارید و به صفحه تلویزیون نگاه کنید ،آیا تصویر نامفهوم است؟
      4. اگر پاسخ مثبت است پس تلویزیون درست کار می کند و شما می بایست مد پخش را تغییر دهید .
  •  
    در تلویزیون هوشمند اپلیکیشن ها غیر فعال هستند ؟
    • 1.بررسی نمائید ارتباط اینترنتی تلویزیون با مرکز ارائه دهنده اینترنتی برقرار است .
      2.در صورت عدم برقراری ارتباط با سرویس دهنده اینترنتی خود تماس بگیرید.
      3.یکی دیگر از دلایل اصلی غیر فعال بودن اپلیکیشن ها در تلویزیون هوشمند، به روز نبودن نرم افزار دستگاه می باشد.
      4.ابتدا می بایست در منوی تنظیمات > پشتیبانی > به روز رسانی نرم افزار ، نرم افزار دستگاه خود را به روز رسانی کنید.

  •  
    در تلویزیون هوشمند اپلیکیشن ها فعال هستند ، اما امکان اجرای آنها وجود ندارد؟
    • اولین نکته در اجرای اپلیکشن ها این است که برای اجرای اپلیکیشن حتما" می بایست به اینترنت وصل باشیم.

      • برای بهره مندی از LGApps  از طریق حساب کاربری (Account) خودتان ، شما باید در سایت LGAppstv.com برای خودتان حساب کاربری ( Account) بسازید .
      1. برای دستیابی به منوی اصلی دکمه HOME  را فشار دهید.
      2. برای ورود دکمه قرمز را فشار دهید.

      منوی صفحه کلید برای وارد کردن نام کاربری و گذرواژه نمایان می شود.

      - اگر عضو نیستید ، دکمه قرمز را دوباره فشار دهید . شما فقط می توانید به عنوان یک عضو مجانی از طریق تلویزیون ثبت نام کنید .

           3. برای حرکت به حروف الفبا یا اعداد از دکمه های جهار جهت استفاده کرده و دکمه OK را فشار دهید.

      اگر Auto Sign In  را انتخاب کنید ، هر وقت که تلویزیون را روشن کنید به طور خودکار روشن خواهد شد .

           4. بهره مندی از LGApps

           5. در صورت عدم دستیابی به نتیجه